onsdag 20 augusti 2008

Ollebolle



Jag har tappat bort min kortläsare så det fick bli några gamla bilder på Olle från Melis mobilkamera. Nu har i alla fall jag och Olle varit och hälsat på förskolan som han ska börja i nästa höst. Den heter Västanvind och är en I Ur och Skur-förskola. Det var jättemysigt så jag tror att Olle kommer trivas. Om jag kommer ihåg ska jag försöka ta lite bilder. Vi har också börjat hänga på Öppna förskolan här i Grimsta. Kul att leka på lite fler ställen än bara hemma. Nu har vagnen tappat ett hjul, så vi är tyvärr strandsatta här i Vällingby. Fast vi går som sagt till Öppnis och så finns det en lekpark precis i närheten. Han gillar att gunga, så det går bra.

7 kommentarer:

Anonym sa...

"Hitta rätt och orientering : Göra barnen uppmärksamma på vissa naturföremål som utgör uppsamlingsplats för vidare vandring mot utflyktsmålet. T. ex. olle-bolle-stenen, bänken, myrstacken..."

OLLE-BOLLE-STENEN!!! De har redan döpt stenen efter er son, otroligt vilken påverkan han har redan.

Jag tror ur och skur är ett grymt val!

Erika sa...

Tack! det tycker jag med. Fattar inte att vi redan är och kollar på dagis, han föddes ju nyss! :0

Johan sa...

gulligt... jag tror jag har sett den där grejen nånstans. eventuellt lagt den nånstans.

Anonym sa...

Men ska Olle börja på förskolan hösten 2009? "Nästa höst"...

Nu är det bestämt, jag flyttar till Stockholm den 30 augusti!

Johan sa...

Japp, det är då det är tänkt. Tror jag.

Erika sa...

Jo, de hade ingen plats åt honom till våren, som vi hade tänkt först, så det fick bli hösten 2009. Men det kommer nog funka jättebra! Han kommer att vara äldre vilket är bra och Johan kan vara hemma längre :)

Va kul att du flyttar hit nu föresten!

Erika sa...

Men gud Johan, du skrev precis samtidigt som jag!