måndag 24 november 2008

Olle kan


Olle har blivit så duktig. Jag försöker skriva upp alla små saker han gör så att jag kan skriva in det senare i Olleboken. Han kan säga massa olika saker som,
Adé? = Vad är det?
Lade/Läde = Lampa
Mamma

Han kan klappa händerna, ställa sig upp utan hjälp, peka på saker och säga "adé?". Han gillar att peka på saker i sina böcker. Han vet vad lampa, fåglarna, spindeln och stjärnorna är för något och man får inte säga fel för då fortsätter han att fråga tills man svarar rätt, och sen frågar han några extra gånger för att testa en.

Han tycker också om att banka med sina klossar, köra med sin traktor eller egentligen allt som har hjul, leka med mina nycklar, ta pusselbitar och gå runt med i munnen särskilt den minsta fjärilspusselbiten.

4 kommentarer:

Johan sa...

nu kan han äta själv med sked också

Minna sa...

Om jag och Jens inte gett honom spindeln i födelsedagspresent hade han aldrig lärt sig vad en spindel är!

Johan sa...

Sant. Nu vet han typ vad "hylla" är också, han försöker säga det men det saknas lite i början..

Jojo sa...

Ja jag försöker också komma ihåg att skriva upp så jag kan föra in det i Beas bok, roligt att ha sen. En sån där buss har vi också förresten!