torsdag 17 december 2009

Olles julsötigheter

Vet inte vad jag ska skriva, är hemma med ett svullet, rödsprängt öga, snor i näsan och rethosta. Hittade lite gulliga Ollebilder. På den översta bilden menar Olle att han har ramlat. Det var det han sa när jag visade honom bilden, men jag vet inte det ser lite fejkat ut.
Här är vi på julmarknad på Ellen Keyskolan med Minna och Jens. Olle ville så gärna ha ett äpple med knäck på. Vad jag då inte tänkte på, när äppelförsäljerskan med kniv försökte hacka bort äpplet från plåten, var att det ju är helt omöjligt för en normal vuxen människa att äta detta. Det slutade med att vi, helt inkletade i knäck, slängde nästan hela äpplet. Anyway så var resten av julmarknaden väldigt mysig.
Olles gulliga julkalender. Tydligen är det bokhandlar som fortfarande säljer julkalendrar utan choklad och groteska motiv-good to know
Olle och pappa leker med lego.

5 kommentarer:

Minna sa...

Ojoj vad har hänt med ditt öga??

Vad stor Olle ser ut på bilden med legot! Alltså gammal liksom. Måste kanske träffa er i helgen:)

Erika sa...

Det verkar som att jag till slut fått grisen. Har varit hemma hela veckan och nu, när jag trodde att det skulle gå över, spexade kroppen till det med att ge mig ett svullet blodsprängt öga istället.

Du får förresten gärna komma hit i helgen om du vill.

Minna sa...

Hehe nja om du har grisen så passar jag nog denna helg! Men en annan helg!

Johan sa...

Vadå du har ju till och med vaccinerat dig, vad var hela poängen med det annars..?

Erika sa...

Vet inte om det var grisen. Var hos doktorn idag och fick Pennicilin för öroninflammation, som jag fick igår kväll, och hostmedicin för min rethosta.
Ja det är härliga tider!